Hrana, ki povzroča zgago!

Gastroezofagealna refluksna bolezen (po angleško GERD) je stanje, pri katerem se vsebina želodca redno premika nazaj navzgor po požiralniku.

Ta regurgitacija je običajno dolgotrajna in lahko povzroči neprijetne simptome, vključno z zgago in bolečino v zgornjem delu trebuha. Resnost bolezni se pogosto nanaša na prehrano in življenjski slog. Gastroezofagealna refluksna bolezen (GERD) prizadene približno 20 odstotkov populacije. Izogibanje hrani, ki sproža refluksno bolezen in spremljanje drugih prehranskih nasvetov lahko olajša simptome GERD. V tem članku bomo razpravljali o živilih, ki bi jih ljudje z GERD morali izključiti iz svoje prehrane in tistih, ki bi jih morali uživati za lajšanje simptomov refluksne bolezni.

ŽIVILA, KI SE JIM JE TREBA IZOGNITI

Nekatera živila lahko sprožijo simptome GERD. GERD je prebavna motnja, zato lahko prehrana pogosto vpliva na simptome bolezni. S spremembami v prehrani in življenjskem slogu se lahko povsem izognete neprijetnim simptomom refluksne bolezni. Članek, objavljen v znanstevni reviji o boleznih želodca, je našel povezavo med refluksnim ezofagitisom, ki je vnetje, ki je ponavadi posledica GERD, in visokim vnosom specifičnih živil. Živila, ki lahko poslabšajo simptome GERD ali refluksnega ezofagitisa, vključujejo:

    • meso, saj je v mesu običajno visoka vsebnost holesterola in maščobnih kislin
    • olja in živila z visoko vsebnostjo maščob, ki lahko povzročijo sprostitev sfinkterja v želodcu
    • velike količine soli
    • mleko
    • holesterol
    • druga živila, ki povzročajo simptome refluksne bolezni

Študija je preučila razmerje med alergijo na kravje mleko (CMA) in simptomi GERD pri otrocih. Raziskovalci so ugotovili, da so otroci s CMA pogosto doživeli simptome GERD po zaužitju kravjega mleka. Tekoče raziskave pa še preučujejo, ali to velja tudi za odrasle. Ljudje, ki redno doživljajo nelagodje ali napihnjenost po zaužitju mlečnih izdelkov, ki vsebujejo kravje mleko, lahko ugotovijo, da odstranjevanje teh izdelkov iz prehrane zmanjšuje prej opisane simptome, ali pa do njih sploh ne pride

Študija je prav tako kot pri mleku, raziskala razmerje med holesterolom in GERD. Rezultati so pokazali, da so ljudje, ki so zaužili več holesterola in nasičenih maščobnih kislin ter višji odstotek kalorij iz maščob, imeli večjo verjetnost za razvoj simptomov refluksne bolezni.

Obstajajo še dodatna živila, ki ponavadi povzročajo izbruhe simptomov GERD. Ta živila so pri ljudeh, ki jim zdravniki predpišejo dieto, prepovedana. Ta živila so:

      • Čokolada
      • Meta
      • gazirane pijače
      • kisle pijače, kot sta pomarančni sok in kava
      • kofein
      • kisla živila, vključno s paradižnikovo omako

Obstaja malo kliničnih dokazov, ki bi povezovala ta živila z simptomi GERD, toda anekdotične izkušnje nekaterih ljudi s to boleznijo kažejo, da lahko ta živila poslabšajo simptome.

Vendar se lahko sprožilna živila razlikujejo od osebe do osebe. Ljudje z GERD bi morali poskusiti izločiti vsako vrsto hrane iz prehrane, da bi videli, ali se njihovi simptomi izboljšajo. Če vidijo, da določeno živilo ne povzroči simptomov, lahko hrano ponovno vključijo v svojo prehrano.

HRANA, KI DELUJE PROTI GERD

Nekatera živila pa lahko celo izboljšajo simptome GERD. Do nedavnega raziskovalci niso popolnoma razumeli refluksne bolezni in ni bilo dovolj znanstvenih dokazov, ki bi kazali, da bi sprememba prehrane lahko izboljšala simptome. Vendar pa je študija v letu 2013, v kateri je sodelovalo več kot 500 ljudi, ugotovila, da nekatera živila zmanjšujejo pogostnost simptomov GERB.

Ta živila so:

      • beljakovine iz virov nizkega holesterola, kot so losos, postrv, mandlji, pusta perutnina, fižol in leča
      • nekateri ogljikovi hidrati, ki se pojavljajo v sadju, zelenjavi, krompirju in nekaterih polnozrnatih živilih
      • hrana, bogata z vitaminom C, kot sta sadje in zelenjava
      • sadje z visoko vsebnostjo vlaknin, magnezija in kalija, zlasti jagode, jabolka, hruške, avokado, melone, breskve in banane
      • zdrava olja (naprimer olivno olje)
      • zelena zelenjava, kot so brokoli, špinača, ohrovt, beluši in brstični ohrovt

Raziskave tudi kažejo, da lahko živila z visoko vsebnostjo vlaknin, zlasti topnih vlaknin, pomagajo zmanjšati simptome GERB.


Comments are closed.